fredag 2. desember 2011

Rød jul med Mimosa

Jeg har fått låne dette veldig fine Mimosa med harepus motivet av Heidi. Det er så søtt og jeg har laget flere julekort med det i det siste. På dette kortet har jeg brukt 1 og 1/2 linjert tekstramme fra Papir Design (tror jeg). Har plassert Mimosa i den ene rammen også har jeg ført over en rub-on tekst på den andre. Hjerte rammen en en spellbinder dies, snøfnuggene er fra MS med en liten bling stjeren i midten, rosene er fra Papirloftet og Bikuben, det røde hjertet er fra Panduro og kjøpt på 70% tilbud en gang. Dompappen og kvisten i rammen har fått Glossy accent på seg for å stå litt mer ut....dette får mye mer effekt IRL enn på bildet! :) Brun og rød kartong er fra Bazzill også tror jeg mønsterarket også er fra Papir Design....eller er det Papir Gleder kanskje....sorry, dårlig på å huske merker ja!!! ;)  Har avsluttet med litt røde blingstener her og der. Også glemmer jeg ofte å skrive at jeg bruker ganske mye sånne opphøyde limputer. Synes det ofte er med på å gi mer liv i prosjektene mine. Mimosa og lille harepus er selvsagt fargelagt med mine promarkere og de nye suuuupre FlexMarkerne jeg fikk av Heidi og Laila i bursdagsgave for litt siden. :) Kjempe moro med FlexMarkerne også. De er så spisse/tynne og myke på tuppen og det gjør dem lettere å fargelegge med... Det handler jo også om vane og hva man liker....Jeg har såvidt prøvd Copics også (har 3 farger) men følte at Flex var bittelitt mindre myke i tuppen enn Copicsene. Og dermed føler jeg at jeg har litt bedre kontroll over FlexMarker tuppene enn over Copicsene når jeg fargelegger, og jeg likte dem med en gang!! :) Så det blir vel å bestille seg flere av dem over nettet etterhvert ja! :) Kanskje er det fordi jeg har lånt Heidi sitt Mimosa motiv her men..... føler litt at dette kortet har fått en slags Heidi'stil over seg! Vet ikke helt hvorfor....kanskje fordi jeg satt og tenkte på det fine motivet jeg hadde fått låne mens jeg lagde kortet....men føler det er noen Heidi elementer her.....eller hva sier du O'Heidia ?! ;) Ønsker alle en flott adventstid og desember med koselige juleforberedelser og kos med familie og venner! :)

8 kommentarer:

Vibeke sa...

Hei hei - og god fredag:)

Dette var et virkelig flott kort!! Elsker hvordn alt bare passer så perfekt sammen:)
Så bra at du har skrevet ned hva du har gjort - det er så mye mer morsomt å studere alt sammen da:)

Jeg håper du får noen fine førjulsdager - og en god helg:)

Gro sa...

Så søt lille Mimosa er, men det er vel ingen hemmelighet ;o)
Nydelig kort Elise.
Sees vi imorgen?

Klem :o)

Knerten sa...

Nydelig kort, Elise, C/S og det liker jeg ! Helt sikkert mottaker også :-)
Flott fargelagt søte Mimosa.
God 2. adventshelg.
Klem
T.

Anonym sa...

Kjempefint kort Elise :-)

Pinklady 68 sa...

Super søtt motiv på et nydelig kort!
Ikke rart hun blir en favoritt på årets julekort...forløpig med på 5 av mine iår:-)
Sååå fine dies du har brukt også!

Ha en god og fin scrappehelg!
Klem Laila.

Heidi sa...

Et aldeles nydelig julekort!
Så herlig motiv:)
Flott pyntet også.
Ha en riktig god helg, klem:)

Sissel sa...

Kjempesøtt motiv og julekort, så fint pyntet.
Klem Sissel

oheidia sa...

Ser du har gjort noe som jeg pleier å gjøre men som du ikke bruker å gjøre, tror jeg. Feks snøkrystaller under elementer slik at de bare stikker ut litt her og der. Ellers synes jeg nok dette var ganske Elise stil. Kan hende du tenker på at jeg pleier å ha litt mer luft rundt slik du har her - du er flink til å bruke hele kortet og pynte alt sammen. Det er ikke jeg.

Men, et nydelig kort fra deg. Klem